Málnás brownie olívaolajjal

DSC_0936

Azt hiszem kicsit csokielvonási tüneteim voltak, mert arra jutottam, hogy a rengeteg málnából, amit itthon a kertben szedtem valami brutálcsokis sütit kell sütnöm. Nálam a málna-csokoládé párosítás a tökéletes kombinációk egyike…mondjuk kissé elfogult vagyok az étcsokoládéval, mert ugyanúgy remek dolgok születnek ha naranccsal, mentával, vagy meggyel együtt alkotnak alapízeket egy sütiben 🙂

Végül a klasszikus brownie-ra esett a választás, mert annál sokkal csokisabb sütit nehezen tudok elképzelni, viszont kicsit változtattam a recepten, mert vaj helyett olívaolaj került bele. Elvileg a recept szerint olívaolajjal és fleur de sel-el (“sóvirág”) kellett volna készíteni, de nekem valahogy a sós íz csak a karamellához passzol, így azt kihagytam belőle. Az olívaolaj a brownie állagán semmis sem változtatott. Krémes belső, hajszálvékony roppanós felső réteg és remekül ellensúlyozza a csokoládé édességét a málna enyhén fanyar íze. Mondhatni tökéletes, aki viszont nem szereti az olívaolaj jellegzetes ízét, ami azért picit érződik a sütiben az cserélje le vajra. Csak ne margarinra lécci 🙂

Hozzávalók egy 15×15-ös vagy ez 17 cm átmérőjű formához:

  • 225 g étcsokoládé,
  • 140 g kristálycukor,
  • 2 teáskanál instant kávé (opcionális),
  • 50 g olívaolaj,
  • 2 közepes tojás,
  • 1/2 rúd vanília kikapart belseje,
  • 30 g liszt,
  • egy nagy maroknyi málna a tetejére.

Elkészítés:

A csokit a cukorral elkezdjük olvasztani vízgőz fölött.

Mikor felolvadt, hozzákeverjük egyenként a tojásokat, majd az olívaolajat, a vaníliarúd kikapart belsejét, a kávét, végül pedig hozzákeverjük a lisztet is.

Sütőpapírral kibélelt formába öntjük a masszát, a tetejét megszórjuk a málnaszemekkel és 170 C-ra előmelegített sütőben kb 30 perc alatt megsütjük a brownie-t.

Várjuk meg amíg kihűl, illetve rakjuk hűvös helyre, mert akkor lesz szépen szeletelhető. 🙂

Hozzászólás