Gluténmentes espressos csokitorta

DSC_0578

Sok jó dolog történhet az emberrel, de aki sütimániás, mint én, annak egy szelet csokitorta, egy pohár tejeskávéval bearanyozza a reggelét. Főleg, hogyha reggel sikerül elkészíteni a tortát, ráadásul munkaszüneti nap lévén, a torta felszeletelése után vissza is feküdhettem az ágyba. Jobb oldalra egy bögre tejeskávé, bal oldalra két szelet csokitorta…és egy nyugis reggel…ritka az ilyen és itt megjegyzem, lehetne belőle sokkal több 🙂

Visszatérve a tortára…gluténmentes és a cukrot is xilittel helyettesítettem, úgyhogy nyugodt(tabb) szívvel ettem reggelire (meg vacsorára is, de ez mellékes…). A kalóriatartalma így sem alacsony, de azért egy fokkal egészségesebb, mint a búzalisztes-cukros változat. A kávé érezhető, de nem keserű a torta, ellenben puha, krémes, de mégis jól szeletelhető. Egyszerűen mennyei 🙂

Hozzávalók (17 cm-es tortaformához):

  • 100 g étcsokoládé (60%-os),
  • 100 g átszitált mandulaliszt,
  • 87.5 g vaj (nem margarin),
  • 35 g xilit (vagy barnacukor),
  • 2 nagyobb tojás,
  • 20 ml erős espresso ( én duplán főzöm és ha van jó minőségű, őrölt kávénk, akkor egy mokkáskanállal lehet a főzethez szórni nyugodtan).

Elkészítés:

Pikk-pakk készen van, ezért is szeretem annyira ezt a tortát. Elsőként lefőzzük a kávét, majd vízgőz fölött összeolvasztjuk a vajat és a csokit. Miközben olvadozik a csoki és a vaj, szétválasztjuk a tojásokat. A fehérjét laza habbá verem, a tojássárgájákat pedig felhabosítom a xilittel. Ha összeolvadt a vaj és a csoki, akkor hozzáöntjük az espressot és elkeverjük benne. Ezután hozzáadjuk a cukros tojássárgáját, hozzászórjuk a mandulalisztet, majd laza mozdulatokkal beleforgatjuk a fehérjehabot is. Kivajazott, vagy sütőpapírral kibélelt tortaformába öntjük a tésztát és 175 C-on, 25-30 perc alatt megsütjük.

Kakaóporral és csokiforgáccsal megszórva, tejeskávéval, vagy egy pohár tejjel az egyik legjobb napindító reggeli 😉

Hozzászólás